Vilkår og betingelser
Købs- og leveringsbetingelser
Sportfishtackle.dk er en del af Söder Sportfiske AB med organisationsnummer 556656-9447.
For at handle på Sportfishtackle.dk skal du være 18 år eller have en juridisk værges tilladelse. Ved at sende din ordre har du godkendt købet og vores køb betingelser. Moms er inkluderet i alle priser (undtagen i tilfælde af salg uden for EU, dvs. Nordamerika, Norge, Schweiz og Ålandsøerne), men forsendelsesomkostninger vil blive tilføjet, hvor det er relevant. Forsendelsesomkostninger vil blive vist i check-out.
Kortbetaling
Til kunder uden for Sverige bruger vi DIBS internet og 3D Secure som er den standard som Visa/Mastercard i fællesskab har udviklet og som er den sikreste betaling metode over internettet i dag. Ved salg via betalings-/kreditkort vil vilkårene og betingelserne begynde at gælde så snart korttransaktionen er godkendt. Der opkræves ikke ekstra gebyr for kortbetaling.
Paypal
Nogle af udenlandske kunder kan betale via Paypals betalingsservice, her opkræver vi et gebyr på 39 kr.
Klarna
Nogle af udenlandske kunder kan betale med Klarnas checkout.
Uafhentede pakker
For varer, som du som kunde ikke indløser, opkræver vi en omkostninger for forsendelse, returforsendelse og ekspedition på i alt 40 EURO. Ved store forsendelser, ekstra forsendelse omkostninger på 30 EURO (i alt 70 EURO) vil også blive tilføjet.
Leveringer
For leverancer, samarbejder vi med forskellige speditører. Vi kan normalt sende din ordre inden for 1-2 forretninger dage, hvilket betyder, at du som kunde skal få det, du har bestilt, inden for 2-5 hverdage. På helligdage, høj sæson og lejligheder som Black Friday, kan leveringer tage et par dage ekstra.
Retur Politik
Vi hos Söder Sportfiske ønsker, at du skal være tilfreds med det, du køber hos os og ansøge 30 dage bytteret*. Returvarer købt på vores webshop skal være i ubrudt emballage og i samme stand som på leveringstidspunktet. Ved ombytningen er kunden ansvarlig for returfragten til os.
Kontakt os ALTID inden returnering via order@sportfiskeprylar.se. Dette gælder kun for returnering inden for Sverige. Til ordrer i udlandet, er kunden ansvarlig for både returnering og fragt af nye varer. Den returnerede pakke skal være sendes som firmapakke.
*Undtagelsen fra retten til bytte er personlige produkter eller varer som ikke kan returneres med en brudt forsegling. Eksempler på dette kan være et fiskehjul som er blevet spolet med fiskesnøre efter ønske fra kunden, eller åbnet emballage af orme etc. Ved specialbestilling eller bestilling af varer, der er ingen åben købs- eller bytteret.
Krav
For krav skal du skal altid starte med at sende en mail til reklamation@sportfiskeprylar.se. Beskriv i mailen, hvorfor du vil fremsæt et krav og vedlæg billeder af skaden, skriv også ordrenummer/kundenummer. Afhængig af typen af produktet og de involverede skader, kan det løses på forskellige måder. I de fleste tilfælde er det vores leverandører, der beslutte, hvad der godkendes som et krav, derfor skal vi hente de beskadigede varer her og derefter sende dem til leverandøren. Det behandlingstid for skader vurderes at tage mellem 1-3 uger, men vi forsøger selvfølgelig at løse det så hurtigt som muligt. Vi sender en returseddel til dig, så du kan sende den beskadigede vare tilbage.
Transport Skader
Hvis et produkt fra Sportfishtackle.dk bliver beskadiget under transporten, uanset om skaden er godt synlig eller skjult, dette skal straks meddeles til afsender eller afhentningssted og os på reklamation@sportfiskeprylar.se. En synlig skade skal rejses samme dag. Skjulte skader skal arkiveres inden for 7 hverdage.
Gem alle produkter og emballage, så afsenderen kan inspicere, hvis det er nødvendigt. Du kan skal indsende billeder på de beskadigede varer/emballage så dokumentér godt. Afsenderen, i denne Sportfishtackle.dk, er selvfølgelig ansvarlig for at forsendelsen er pakket korrekt.
Hvis varens emballage har synlige skader, er det vigtigt, at du beder leveringsrepræsentanten eller chaufføren om at dokumentere det.
Garanti, produktinformation og brug
For alle køb svenske forbrugerkøb loven følges og anvendes. Det betyder, at alle produkter, der sælges via Sportfishtackle.dk eller i vores butik Söder Sportfiske har to år produktgaranti. Garantien gælder for manufactureringsfejl, ikke håndteringsfejl eller slid. Længere end dette giver Söder Sportfiske ingen yderligere garantier ud over producentens specificerede garantier.
Hvis du føler dig usikker på garantien eller instruktionerne inkluderet med dit produkt , kontakt os venligst inden du bruger så vi kan hjælpe dig. For yderligere information om et produkts kemiske make-up, se venligst på producentens hjemmeside eller kontakt vores kundesupport før brug. Brug venligst alle produkter i overensstemmelse med deres tilsigtede brug, kan vi e ikke tage ansvar for skader eller skader forårsaget af brugen af produkterne.
Bemærk venligst, at nogle produkter kan være klassificeret som skadelige eller andre afhængigt af lande lovgivning, bedes du slå op om dette gælder for dit køb.
Særlig bemærkning til amerikanske kunder:
ADVARSEL: Californiens forslag 65 https://www.P65Warnings.ca.gov/product
Importafgifter og moms
For leveringer til lande uden for den europæiske union kan du være underlagt betaling af lokale importtariffer, moms eller salg moms, hvis din ordre går gennem dit lokale toldkontor.
For leverancer inden for Den europæiske union (uden for Sverige) behandles alle kunder som forbrugere (specifikt mht. moms), medmindre vi afgiver en udtrykkelig erklæring om det modsatte.
Regress
Hvis en kunde fortryder et køb fra Sportfishtackle.dk og ønsker for at returnere produkterne, skal pakken være ubrudt og i samme stand som på leveringstidspunktet. ALTID kontakt os inden returneringen sker. Fortrydelsesretten er gældende i 30 dage fra købsdatoen. Kontakt os enten på mail eller telefon. I tilfælde af et fortrudt køb er kunden ansvarlig for returfragt. Den returnerede pakke skal sendes som firmapakke. Vi har ikke mulighed for at afhente pakker fra postvæsenet
Vi forbeholder os ret til eventuelle unøjagtigheder på hjemmesiden, udgående artikler, trykfejl og slutsalg.
Cookies
En cookie er en tekstfil, der gemmes af en browser og gemmes på den anvendte enhed. Cookien kan indeholde en række forskellige oplysninger afhængig af hvilken type cookie der er tale om.
Formålet med de cookies, der bruges direkte i Askås e-handelsplatform er at forbedre webstedet. I nogle tilfælde er cookies en forudsætning for forskellige funktioner og tjenester til at fungere korrekt.
Ud over de cookies, som Asks system bruger, kan cookies fra eksterne kilder forekommer også. Et eksempel på dette er cookies fra Google og Facebook.
En slutforbruger har mulighed for at påvirke, hvordan cookies fungerer på forskellige måder. Det er muligt at lave flere indstillinger i en webbrowser og dermed bestemme brugen af cookies. Fuld blokering af alle cookies eller blokering af kun tredjepart cookies er muligt. Kunden kan også justere, så alle cookies slettes, når en browser lukkes ned.
BEMÆRK. Uden cookies ophører nogle funktioner og tjenester med at fungere, og det er derfor ikke muligt foretage et køb overhovedet i butikken.
Hvilke cookies gemmer vi i butikken
Cookies om brugeren
Nogle cookies gemmer information, der gør det muligt at identificere en logget bruger. Disse cookies sættes altid, men de indeholder ingen information, og de bruges slet ikke i tilfælde, hvor en bruger er ikke logget ind. Disse cookies arbejder sammen om at identificere en bruger. Det gemmer ikke en adresse, e-mail eller andre typer af personoplysninger, der kan knyttes direkte til en person.
Cookies vedrørende sessionen
I alle tilfælde, uanset om brugeren er logget ind eller ej, gemmes et sessions-id, der håndterer klientens session.
Cookies til butikken
Systemet sætter en række cookies, der danner grundlaget for funktionalitet og services, som butikken indeholder.
Det drejer sig bl.a. cookies vedrørende hvilket sprog, valuta og momssats der anvendes i butikken.
Cookies, der gemmer hvilke varegruppe vises, visningsformat og sorteringsrækkefølge for varegruppen er andre eksempler.
Cookies til Askås Leads
Askås Leads er et modul, der gør det muligt for e-forhandleren at interessere kunder til markedsføring via e-mail. For at denne funktion kan fungere efter hensigten, antal cookies er indstillet når Askås Leads er aktiveret. Disse cookies sparer blandt andet tid, når brugeren kom ind i butikken og de gemmer antallet af klik, der så danner grundlag for hvornår Askås Leads igangsættes og evt. genoptaget.
Cookies til abonnementer
I tilfælde hvor en butik bruger et abonnement, der tilføjes en cookie, der er knyttet til selve abonnementet. Bruges kun, når abonnementet er oprettet af kunde.
Eksterne cookiekilder
Der kan være cookies fra eksterne kilder, i tilføjelse til cookies, der er indstillet af systemet. Cookies til statistik, cookies til prissammenligningssider, cookies til annoncering og andre eksterne kanaler.
For at en cookie kan tælle som en tredjepartscookie, det kræves, at cookien placeres på tredjemands domæne. En cookie, der tilhører en ekstern part, men som stadig er placeret på sit eget domæne, tælles ikke som en tredjepartscookie.
Hvor længe er cookies gemt?
Cookies, der placeres i Askås system, er såkaldte permanente cookies. Hvor lange er de gemt bestemmes af den indstillede timing. For mange cookies er der en standard på 1000 dage, andre er indstillet til én år.
Brug af personoplysninger
I forbindelse med registrering og bestilling vil vi opbevare og bruge dine oplysninger med det formål at opfylde de indgåede kontrakter og yde den service, du forventer af os. Du har ret til at få adgang til de persondata, som vi administrerer om dig, og du har også ret til at anmode om, at oplysningerne bliver rettet eller slettet. Alle detaljer om, hvordan vi bruger dine personlige data, dine rettigheder og hvordan du beskytter dem er beskrevet i vores
privatlivspolitik, som du kan læse her .
Hvis du har spørgsmål til vores brug af dine persondata, kan du også kontakte kundeservice [helst via dette link].
Force Majeure
Söder Sportfiske AB er fritaget fra bod for manglende opfyldelse af visse forpligtelser efter denne aftale, såfremt undladelsen har sit grundlag i befriende omstændigheder som beskrevet nedenfor og omstændighederne forhindrer, hæmmer eller forsinker udførelsen. Som befriende omstændighed skal tages i betragtning, herunder regeringens handling eller undladelse, ny eller ændret lovgivning, konflikt på arbejdsmarkedet, blokade, brand, oversvømmelse, sabotage, større ulykker eller anden form for naturkatastrofe. I force majeure omfatter regeringsbeslutninger dem, der påvirker markedet og produkter negativt, f.eks. restriktioner om indikation, advarselstekster, salgsforbud mv, unormalt fald i markedet og hvis virksomheden har været udsat for kriminel aktivitet, der påvirker virksomheden.
Tvist
I i tilfælde af en tvist er vores politik altid at følge anbefalingerne fra det generelle skadenævn. Du kan finde dem på http://www.arn.se.
Alternativt kan du kontakte den europæiske Online Dispute Resolution (OD) for mere information. Den europæiske onlinetvistbilæggelsesplatform (ODR) er leveret af Europa-Kommissionen for at gøre onlinehandel sikrere og mere retfærdig gennem adgang til kvalitetstvister opløsningsværktøjer. Link: ec.europa.eu/consumers/odr
Søg resultater
Når du søger på sportfiskeprylar.se er der to regler for, hvilke produkter der er sorteret øverst, den første er, at produktet skal være på lager, og den anden er popularitet/relevans, som er baseret på, hvor mange andre der har søgt efter produktet og derefter klikket på produktet.
Anmeldelser
Vi har i øjeblikket ikke en funktion, der dobbelttjekker, at den person, der forlader anmeldelsen faktisk har købt varen. Vi stoler på, at vores besøgende og kunder er sandfærdige over for deres artikelanmeldelser.
Kontaktoplysninger
Söder Sportfiske AB
Kontovägen 5
175 62 Järfälla
Sweden
+46-8-844900
Kontaktformular
IBAN: SE12 6000 0000 0002 4134 1078
FT: HANDSESS
ORG.NR: 556656-9447
Moms: SE556656944701